Porozmawiajmy o pieniądzach. Ile zapłacić za marketing w wyszukiwarce Google?

Budżet marketingowy to jeden z najważniejszych aspektów skutecznej reklamy w Google. Od jego wysokości zależy choćby jakość wykonywanych działań, a co za tym idzie, większa ilość Klientów pozyskiwanych bezpośrednio przez internet. Co ciekawe, nie zawsze jednak ustalenie maksymalnie wysokiego budżetu będzie dla Ciebie najlepszym i najbardziej opłacalnym zabiegiem. Przeczytaj nasz artykuł i zobacz, ile warto przygotować środków na efektywne kampanie pozycjonowania stron internetowych oraz realizację płatnych linków Google Ads. Rozkładamy na czynniki pierwsze wszystkie aspekty wpływające na wysokość budżetów marketingowych w obu najpopularniejszych strategiach docierania do potencjalnych konsumentów. Zapraszamy do lektury.

Za co płacisz w przypadku pozycjonowania stron internetowych? Odpowiadamy!

Organiczne docieranie na szczyt wyszukiwarki Google to zadanie wymagające nie tylko dużej cierpliwości, ale również określonego wydatku. W zależności od reprezentowanej branży oraz najgroźniejszej konkurencji, musisz przygotować budżet umożliwiający rywalizację o zdobycie masy potencjalnych Klientów. Pozycjonowanie stron internetowych to przede wszystkim ogrom pracy nad dostosowaniem witryny do algorytmu wyszukiwarki Google. To oczywiście kosztuje. Podobnie, jak publikacje w prasie online czy praca copywritera nad wewnętrznym content marketingiem. Jeżeli decydujesz się na współpracę z doświadczonymi specjalistami, zyskujesz spokój względem wcześniej wymienionych czynności, natomiast to dodatkowy koszt w postaci opłaty za obsługę eksperta SEO. Czy to będzie gra warta świeczki? Zdecydowanie tak. Jako przedsiębiorca powinieneś skupić się na rozwijaniu własnego biznesu. Efektywnie prowadzone działania pozycjonowania stron potrafią zwrócić ze znaczną nawiązką budżet przeznaczony na pracę SEO oraz środki przekazane na ręce wyspecjalizowanej agencji.

Ile powinien wynosić idealny budżet na pozycjonowanie? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytanie. Uniwersalne cenniki nie istnieją. Finanse dedykowane dla SEO pozostają więc mocno indywidualną kwestią. Musisz jednak wiedzieć, że doświadczone agencje mają przygotowane dla Ciebie różne warianty cenowe, dopasowane do potrzeb oraz oczekiwań reklamodawców.

PPC – omawiamy model rozliczenia z Google w przypadku kampanii Ads

O ile przy pozycjonowaniu stron internetowych mówimy o opłacie miesięcznej abonamentowej, tak w przypadku Google Ads rozliczasz się już bezpośrednio z wyszukiwarką i to w modelu PPC. Co musisz wiedzieć o płatności za pojedyncze kliknięcie? Są one zbierane za każdym razem, kiedy Klient odwiedzi prowadzoną przez Ciebie witrynę z płatnej sekcji wyników w Google. Wysokość stawki uzależniona jest od miejsca wyświetlenia komunikatu oraz słowa kluczowego. Przeważnie już przed startem kampanii jesteś w stanie oszacować kwotę, jaką trzeba przygotować na reklamę. Tworzenie reklamy w sponsorowanym źródle wymaga o przedsiębiorców podpięcia karty płatniczej i to właśnie z takiego środka będą pobierane opłaty wędrujące bezpośrednio na konto Google. Dodatkowe koszty? Tylko w przypadku współpracy z doświadczonymi agencjami. Firmy SEM przeważnie rozliczają się ze swoimi Klientami prowizyjnie: od ustalonego budżetu miesięcznego lub od wygenerowanego przez Google Ads obrotu w firmie.

Twój budżet mocno interesuje nierzetelnych ekspertów. Zobacz na co musisz uważać

Do wykonania analizy potencjalnych kosztów reklamy w wyszukiwarce niezbędne będzie narzędzie Planer Słów Kluczowych, gdzie zupełnie bezpłatnie zweryfikujesz potencjał wybranych fraz oraz poznasz ewentualne koszty za pojedyncze kliknięcie w kanale Google Ads. Oprogramowanie od Google nie tylko sprawdzi wpisane już hasła, ale również podsunie Tobie od kilku do kilkunastu rekomendacji słów, wartych do użycia. Pamiętaj jednak, że do Twojej strategii powinny zostać dodane wyłącznie frazy sprzedażowe. Te generyczne nie będą powodowały sprzedaży.”

Źródło: https://afterweb.pl/

Samodzielnie wykonana wycena marketingu w wyszukiwarce internetowej Google stanowi bardzo trudne i czasochłonne zadanie. Nic dziwnego, że większość przedsiębiorców zwraca się z prośbą o pomoc do wyspecjalizowanych agencji, takich jak chociażby firma AFTERWEB z Wrocławia. To właśnie cennik zaproponowany przez doświadczonych ekspertów powinien być dla Ciebie punktem wyjścia, od którego warto zacząć działania promocyjne w Google. Uważaj jednak na nierzetelnych marketerów. Jest ich naprawdę sporo! Jak ich odróżnić od osób godnych zaufania? Tutaj przede wszystkim w grę wchodzi sposób tworzenia wyceny reklamy w wyszukiwarce. Powinna być ona zaprojektowana w oparciu o analizę potrzeb oraz oczekiwań reklamodawcy i sprzedażowe słowa kluczowe, służące do ściągania na portal wartościowego ruchu. Dotyczy to zarówno SEO, jak i Google Ads. Obie metody działają w oparciu o ten sam ekosystem reklamowy, natomiast cennik dedykowany dla pozycjonowania stron internetowych nie będzie adekwatny do tego, jakim warto operować w kanale sponsorowanym Ads. Płatność PPC, czyli za pojedyncze kliknięcie, determinuje całkowicie inną analizę kosztów. W tym przypadku pierwsze skrzypce gra stawka CPC za frazę kluczową oraz potencjalna ilość kliknięć w miesiącu. Nie bez znaczenia pozostaje współczynnik CTR – stosunek wyświetleń kampanii do realnych wejść na serwis firmowy. Dopiero znając takie dane, oczywiście na zasadzie estymacji, jesteś w stanie poznać budżet na realizację Google Ads. Uniwersalne cenniki w tak dynamicznym narzędziu, jak wyszukiwarka Google, nie mają prawa bytu. Wystrzegaj się takich niczym ognia, jeżeli zależy Ci na efektywnej promocji.