Poczta Polska: prawie wszystkie placówki pracują w standardowych godzinach

Blisko 98 proc. placówek Poczty Polskiej pracuje w standardowych godzinach – poinformowała w poniedziałek spółka. Mimo nowych obostrzeń, punkty w galeriach handlowych wciąż świadczą usługi pocztowe, finansowe i ubezpieczeniowe – dodała.

Wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony, cytowany w komunikacie, zaznaczył, że w placówkach pocztowych nadal można nadawać listy i paczki, jak też potwierdzić profil zaufany, aby załatwiać sprawy urzędowe przez internet. “Usługi bankowe i ubezpieczeniowe także oferujemy w naszych placówkach bez większych zmian” – dodał.

Spółka poinformowała, że blisko 98 proc. placówek Poczty Polskiej pracuje w standardowych godzinach pomimo wprowadzonych nowych obostrzeń. “Punkty zlokalizowane w galeriach handlowych wciąż świadczą usługi pocztowe, finansowe i ubezpieczeniowe” – podkreślono.

Zapewniono, że od początku pandemii Poczta wprowadziła “szereg procedur, które mają na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa” i utrzymanie ciągłości pracy. Spółka przeznaczyła m.in. kilkadziesiąt milionów zł na środki ochrony osobistej swoich pracowników. “Najnowszym zakupem było 100 tys. maseczek wielokrotnego użytku z wkładką filtrującą, głównie dla listonoszy i pracowników ochrony” – czytamy. Wyliczono, że od początku epidemii spółka przekazała pracownikom ponad milion różnego typu maseczek, 13,5 mln par jednorazowych rękawiczek oraz 887 tysięcy płynów do dezynfekcji rąk. “Środki te pomagają bezpiecznie obsługiwać klientów” – podkreślono.

Jak podano, pocztowcy zostali też wyposażeni w ponad 81 tys. przyłbic, a w placówkach zainstalowano plastikowe przesłony. “Spółka zakupiła 41 tys. szt. płynów do dezynfekcji powierzchni. W sortowniach przesyłek przeprowadzono dodatkowo 315 dezynfekcji” – wyliczono.

Poczta zapewniła, że w przypadkach potwierdzonego zakażenia u pracownika, podejmuje decyzje o zakresie funkcjonowania placówki i jej dezynfekcji zgodnie z zaleceniami i rekomendacjami Sanepidu. “Punkt oddawany jest do użytku dopiero wtedy, gdy istnieje całkowita pewność, że można w nim bezpiecznie pracować” – zaznaczono. Dodano, że w przypadku kierowania pracowników na kwarantannę, “podejmowane są wszelkie dostępne działania organizacyjne służące zabezpieczeniu bieżącej obsługi klientów Poczty Polskiej”.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo Poczta wprowadziła nowe usługi, np. możliwość odbierania przesyłki na podstawie PIN-u. Z jednorazowego kodu odbioru można skorzystać w usługach: Pocztex, Paczka+ oraz Paczka pocztowa. Poczta umożliwia też “bezpieczny odbiór przekazów gotówkowych” m.in. w przypadku wypłaty rent i emerytur.

Dla klientów, którzy bez wychodzenia z domu chcą skorzystać z e-usług grupy kapitałowej Poczty Polskiej, uruchomiono stronę www.poczta-cyfrowa.pl. Za jej pośrednictwem można m.in. kupić znaczek pocztowy, wysłać kartkę pocztową lub wygenerować nalepkę adresową. Na stronie można też nadać przekaz bądź przesłać pieniądze. Poczta wprowadziła także możliwość szybkiego zapłacenia mandatu przez internet.

Poczta Polska przypomniała, że 11 listopada jej placówki nie będą czynne. Natomiast 10 i 12 listopada będą działać jak w pozostałe dni powszednie.