Bilet do muzeum Mazdy w Augsburgu kosztuje 5 euro. Można w nim zobaczyć nawet najstarsze modele japońskich samochodów

Bilet do muzeum Mazdy kosztuje 5 euro. Dzieci płacą połowę tej kwoty. Ekspozycję stanowią pojazdy produkowane w przeszłości przez japoński koncern. Trójkołowa riksza to pierwszy seryjnie produkowany pojazd Mazdy z 1950 roku. To bardziej motocykl niż samochód. Jego ładowność wynosi pół tony. Pojazd ten odegrał dużą rolę w odbudowie zniszczonej wojną Hiroszimy. Natomiast pierwsza czterokołowa Mazda R360 Coupe miała 16 koni mechanicznych i rozpędzała się do 90 km/h. 

Po wojnie nie każdego Japończyka było stać na zwykłe auto. To właśnie dla nich stworzono segment małych samochodów Kei Car, które były niewiele droższe od motocykli i miały bardzo podobne do nich osiągi. Mazda Carol to najmniejszy czterodrzwiowy, czteroosobowy i czterocylindrowy sedan na świecie.
Mazda MX5 w wersji coupe to absolutny unikat. Powstało tylko 200 takich egzemplarzy. Samochód wygląda fenomenalnie i nawet dziś byłby łakomym kąskiem dla fanów “youngtimerów”.