Jak pokazuje najnowszy sondaż CBOS, 82 proc. Polaków, którzy w półroczu poprzedzającym badanie skorzystali z usług stomatologa lub protetyka, zdecydowało się na wizytę w gabinecie prywatnym. Od kilku lat rynek ten ulega konsolidacji, mniejsze podmioty coraz częściej dołączają do większej sieci, co pozwala na zapewnienie wysokiego standardu usług, m.in. poprzez wymianę know-how oraz kontrolę jakości wysokospecjalistycznych prac dentystycznych. W dużej mierze dzięki tego rodzaju akwizycji Medicover Stomatologia dysponuje obecnie ponad setką gabinetów dentystycznych na terenie całej Polski, oferujących kompleksową opiekę dentystyczną dla dzieci i dorosłych.
– Po StomaDental i Yellow-Med przejęliśmy również laboratorium protetyczne, które jest w pełni scyfryzowane, oparte na technologii CAD/CAM. Otworzyliśmy pracownię protetyczną przygabinetową w Warszawie. Spójny ekosystem stomatologiczny pozwala nam na pełną kontrolę jakości prac protetycznych dostarczanych pacjentom – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.
Obecnie marka umacnia swoją pozycję na rynku stomatologicznym we Wrocławiu. W lipcu Medicover przejął tamtejszą klinikę Royal Dent, wysoko wyspecjalizowaną w usługach implantoprotetycznych, implantologicznych oraz ortodontycznych. Jednym z głównych powodów, które przesądziły o akwizycji wrocławskiego gabinetu, jest doświadczenie szkoleniowe placówki. Marka wierzy, że w ten sposób zwiększy kompetencje wszystkich pozostałych specjalistów w ramach Medicover Stomatologia. Równie istotna była wizja komunikacji z klientem, wpisująca się w strategię marki Medicover.
– Specjaliści Royal Dent, tak jak specjaliści Medicover, przywiązują bardzo dużą wagę do komunikacji z pacjentem, opierają ją o partnerstwo i upewniają się, że posługują się językiem zrozumiałym dla pacjenta – mówi Wioletta Januszczyk.
Decydując się na przejęcie nowej kliniki, Medicover kupuje 100 proc. udziałów. Marka dąży jednak do zatrzymania właścicieli i pracowników tych placówek, wierząc, że to ludzie tworzą wysokiej klasy stomatologię. Istotne jest więc nawiązanie i utrzymanie pozytywnych relacji z dotychczasową kadrą medyczną. Decydując się na rozmowy z kolejnymi gabinetami, marka zwraca ponadto uwagę na spójną z własną wizję tworzenia rynku stomatologicznego w Polsce, opartą przede wszystkim na kadrze wysoko wyspecjalizowanych pracowników.
Medicover Stomatologia stawia na indywidualne podejście do pacjenta i dostosowywanie planu leczenia do jego potrzeb. Marka chce, by klient od początku był aktywnie zaangażowany w proces leczenia, rozumiał go i akceptował. Do tego niezbędny jest dobry kontakt między pacjentem a prowadzącym go lekarzem.
– Dlatego też od placówek, z którymi nawiązujemy współpracę, oczekujemy nie tylko inwestycji w innowacje i nowe technologie, które są ważne dla komfortu pacjenta, lecz także w umiejętności miękkie, pozwalające na efektywną komunikację z pacjentem – mówi Wioletta Januszczyk.