“To świetny pomysł, banery zaśmiecają przestrzeń”. W ciągu 2 lat z centrum Gdańska znikną billboardy

Rada Miasta w Gdańsku przyjęła uchwałę krajobrazową, która zakazuje umieszczania w centrum i kilku innych ważnych lokalizacjach reklam wielkoformatowych. Oprócz tego sklepowe szyldy będą musiały mieć bardziej stonowane kolory.
Gdańsk zostanie podzielony na 8 stref. Restrykcyjne przepisy dotyczące powierzchni reklamowych oprócz ścisłego centrum będą obowiązywać również w miejscach wypoczynku i rekreacji takich jak parki czy plaże.

To świetny pomysł. Nie odpowiada mi tak duża liczba banerów. Zaśmiecają przestrzeń

uważa Paulina Mazur z Gdańska.

Bardziej liberalne przepisy dotyczyć będą strefy handlowo-usługowej i w rejonu obiektów wielkopowierzchniowych przy obwodnicy.

Projekt uzgadnialiśmy pięciokrotnie z konserwatorem zabytków

poinformował wiceprezydent Gdańska, Piotr Grzelak.

Dodał, że przepisy wejdą w życie dwa lata od ich publikacji. Oznacza to, że tyle właśnie czasu będą mieli m.in. handlowcy i agencje reklamowe na usunięcie reklam i przystosowanie szyldów do nowych przepisów. Za nielegalną reklamę w centrum miasta maksymalna kara wyniesie 75 tys. złotych.