PZU: tylko połowa Polaków posiada ubezpieczenie domu lub mieszkania
Coraz częściej doświadczamy gwałtownych zjawisk pogodowych, które niszczą lub uszkadzają nieruchomości. Właściciele domów bardziej obawiają się takich zdarzeń niż mieszkańcy wielorodzinnych budynków w miastach – to wnioski z badania zrealizowanego na zlecenie PZU. Dziś ryzyko tego rodzaju szkód może jednak dotyczyć każdego. Dlatego PZU tak podkreśla wagę wyboru odpowiedniego ubezpieczenia majątku.
Zmiany klimatyczne przyczyniają się do tego, że gwałtowne zjawiska pogodowe są coraz częstsze i coraz bardziej ekstremalne. Rośnie ryzyko wystąpienia znaczących zniszczeń wywołanych przez m.in. silny wiatr, grad, nawalny deszcz czy uderzenia piorunów. Około 90% osób posiadających dom obawia się wskazanych zdarzeń [1]. Jednocześnie tylko połowa ich właścicieli chce mieć te ryzyka uwzględnione w zakresie ubezpieczenia swojej nieruchomości. Natomiast mieszkańcy budynków wielorodzinnych chętniej zabezpieczyliby się od ryzyka zalania, kradzieży oraz awarii domowych. Obydwie grupy badanych najbardziej obawiają się pożaru.
PZU rusza z kampanią, której celem jest uświadamianie Polaków, że wszystko może się zdarzyć i warto zabezpieczyć się przed skutkami wystąpienia nieprzewidzianych szkód dzięki odpowiedniemu ubezpieczeniu majątku, obejmującego m.in. nieruchomości i pojazdy. Firma zwraca uwagę, że zabezpieczając swój majątek, w polisie powinny zostać uwzględnione różne ryzyka, w tym gwałtowne zjawiska pogodowe, które powodują znaczne zniszczenia. Istotne jest też uwzględnienie w polisie odpowiedniej sumy ubezpieczenia. Kwota ta powinna być dopasowana do rzeczywistej wartości majątku, obejmującego zarówno nieruchomość, całe wyposażenie, jak i teren wokół i to, co się na nim znajduje. To pozwoli pokryć straty w przypadku dużej szkody.
W ubezpieczeniu PZU Dom w wariancie Od Wszystkich Ryzyk można ubezpieczyć majątek zarówno od najczęstszych szkód, takich jak zalanie, powódź, huragan, pożar, przepięcie czy kradzież z włamaniem, jak i od tych nietypowych (poza sytuacjami wymienionymi w ogólnych warunkach ubezpieczenia, tzw. OWU, jako wyłączone z zakresu odpowiedzialności). Wzrost świadomości ubezpieczeniowej w Polsce jest kluczowy, zwłaszcza że z badania zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że tylko 50 proc. Polaków ubezpieczyło swój dom lub mieszkanie [2].
Kampania wizerunkowa ubezpieczeń majątkowych PZU wystartowała 5 listopada i potrwa do 8 grudnia. W jej trakcie realizowane będą szerokie działania w kanale digital (obejmujące m.in. emisję spotów 30- i 15-sekundowych). Kreacje przygotowała Agencja 2012, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.