Polacy zwiększają nacisk na świadome budowanie wizerunku firmy

Firmy zwracają coraz większą uwagę na budowanie świadomej marki i przeznaczają na ten cel coraz większy budżet. Badania potwierdzają, że klienci doceniają takie podejście, dzięki czemu firmy odnotowują znaczne wzrosty.

Jak informuje portal Newseria Innowacje, grupa Havas Media Group przygotowała badanie Meaningful Brand Index, w którym sprawdza ile znaczy marka dla konsumenta. Wyniki badania potwierdzają, że długofalowe budowanie wizerunku przynosi firmie szereg korzyści. W 10-letnim ujęciu marki, które świadomie kierują swoim wizerunkiem potrafią osiągnąć nawet 200 procentowy wzrost.

Jak tłumaczy Paweł Frej, dyrektor brand design z Agencji Opus B, w Polsce nie tylko firmy, ale i konsumenci także są coraz bardziej świadomi istoty budowania marki i towarzyszących temu przekazów komunikacji. Według ekspertów, jest to optymistyczne zjawisko i pozwala rozwijać biznes w Polsce.

Dużo jest jeszcze do zrobienia w obszarze podniesienia rozpoznawalności polskich marek. Widzimy, że świadomość konieczności nadrabiania w tym obszarze jest duża. Na spotkaniach z klientami widzimy chęć podnoszenia jakości wizerunkowych marek i budowania wartości dodanych nie tylko na marżach cenowych, lecz także na budowaniu tzw. lovebrandów. To zaczyna się dziać – dodaje Paweł Frej.

Wiele wskazuje na to, że wraz ze wzrostem świadomości konsumentów, rosną też ich oczekiwania. 75% badanych chce, by marki miały realny wpływ na zwiększanie komfortu i jakości życia, a 40% podkreśla, że marki faktycznie to robią. Dla tych konsumentów nie będzie więc miało to znaczenia, jeśli marki nie spełniające ich oczekiwań znikną z rynku.

Dyrektor z Agencji Opus B wyjaśnia też, że coraz więcej firm oddaje proces budowania marki profesjonalnym agencjom brandingowym. Dzieje się tak, ponieważ proces ten nie należy do łatwych – trudn go zdefiniować, a każda firma i każda branża mają inne potrzeby i oczekiwania.

Ostatnie lata pozwalają zaobserwować specjalizację agencji brandingowych w obszarach takich jak identyfikacja wizualna, strategia czy sam produkt. W codzienność agencji jest wpisana innowacyjność. To kluczowy element ich funkcjonowania. Ważne jest podsycanie atmosfery kreatywności w tych agencjach, samodoskonalenie się, ale również kluczowe jest obserwowanie tego, co dzieje się dookoła nas, aby podążać za trendami – tłumaczy Paweł Frej.

Takie trendy sprzyjają więc agencjom oraz osobom, które zajmują się właśnie budowaniem marek i wizerunków firmy.

To uniwersalny zawód, który wymaga olbrzymiej wiedzy z różnych dziedzin życia: marketingu, designu, statystyki, socjologii, materiałoznawstwa i wielu innych. Kluczowe jest to, aby mieć świadomość miejsca i czasu, w jakim się jest, przewidywać trendy, jakie nastąpią, to ważne, aby tworzyć wartości innowacyjne – dodaje Paweł Frej.

Źródło: Newseria Innowacje