Poczta Polska ostrzega przed fałszywymi stronami www
Cyberprzestępcy podszywający się pod Pocztę Polską „w jej imieniu” wysyłają wiadomości nakłaniające do kliknięcia w podejrzany link, który jest podobny do prawdziwego adresu spółki – ostrzega Poczta. Fałszywe wiadomości e-mail rozsyłane są w celu wyłudzenia danych i pieniędzy – dodaje.
Jak zaznaczyła rzeczniczka Poczty Polskiej Justyna Siwek, codziennie dostajemy setki wiadomości e-mail i SMS, w których mogą ukrywać się wirusy lub linki prowadzące do fałszywych stron www. “Apelujemy do naszych klientów o rozwagę oraz zachowanie ostrożności w internecie. Zanim klikniemy, musimy się upewnić, czy spodziewaliśmy się tej wiadomości, czy znany jest nam nadawca i czy adres strony jest prawidłowy” – wskazała.
Dodała, że Poczta nie prosi też adresatów o dopłatę np. do dezynfekcji.
Spółka przypomina, że phishing jest metodą podszywania się pod znane firmy w celu wyłudzenia poufnych informacji -bnp. danych do logowania, danych osobowych, a przede wszystkim dostępu do konta bankowości elektronicznej.
Jednym ze sposobów przywłaszczenia danych osobowych internautów i ich kont jest wykorzystanie jednej z technik manipulacji, polegającej na wywieraniu określonego wpływu i zachowania poprzez rozsyłanie elektronicznych wiadomości. Operator radzi ostrożność i podaje kilka zasad, których przestrzeganie pozwoli ochronić dane i majątek.
“Po pierwsze, uważnie czytaj adresy stron przesyłanych zarówno w mailach jak i SMS’em. Nie klikaj w odnośniki otrzymane od nieznanych nadawców. Nigdy nie odpowiadaj na żądania podania danych personalnych, haseł i/lub loginów do kont. Uważaj na błędy w treściach odnośników (np. zamieniona kolejność liter lub podstawienie innych liter, cyfr), jeśli takie znajdziesz, prawdopodobnie jest do oszustwo” – czytamy w komunikacie.
Spółka zachęca, aby w przypadku otrzymania podejrzanego e-maila lub nieprawidłowości bądź niezgodności, niezwłoczne poinformować o zdarzeniu adresem email: cyberbezpieczenstwo@poczta-polska.pl
Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku – zatrudnia ponad 80 tys. pracowników; jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych. (PAP)