Nawet 10 tys. połączeń dziennie na infolinię ws. koronawirusa; w obsłudze konsultanci firm
Nawet 10 tys. połączeń dziennie odbierają konsultanci infolinii NFZ, gdzie pod numerem 800 190 590 uzyskać można informacje dot. koronawirusa. Z pomocą przychodzą przeszkoleni konsultanci firm i instytucji.
Dyrektor Biura Komunikacji Społecznej Narodowego Funduszu Zdrowia Sylwia Wądrzyk poinformowała PAP w piątek, że wraz z rosnącą liczbą telefonów zwiększa się sukcesywnie liczba konsultantów.
Podała dla przykładu, że w czwartek infolinię obsługiwało jednocześnie ponad 300 osób.
Wsparciem służą specjalnie przeszkoleni pracownicy call center innych instytucji oraz firm takich jak m.in.: Centralny Ośrodek Informatyki, NASK, PZU Zdrowie, Krajowa Informacja Skarbowa, Poczta Polska, PGNiG, Energa, PKP Intercity czy PGE.
Wkrótce – jak zapowiedziała – dołączą ZUS, Bank PKO BP, Bank Pekao SA, Totalizator Sportowy, Polski Holding Hotelowy, Tauron, PKS Polonus, Polski Fundusz Rozwoju i Gallup Polska.
Konsultanci udzielają informacji w oparciu o skrypty przekazane z NFZ.
“Sytuacja wymaga wspólnego działania, dlatego tak istotna jest współpraca firm i instytucji, które kierując się poczuciem społecznej odpowiedzialności zdecydowały się na wsparcie infolinii NFZ”- podkreśla prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Adam Niedzielski.
Infolinia NFZ od czwartku jest również częściowo obsługiwana przez voicebot`a – inteligentnego asystenta. Automat służy wsparciem, w sytuacji kumulacji połączeń przy udzielaniu najczęściej zadawanych, podstawowych pytań, przy których nie jest wymagana konsultacja ze specjalistą.
Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami można połączyć się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
NFZ akcentuje, że do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.