Świat"Labubu bije rekordy! Chiński gigant Pop Mart ogłasza gigantyczny wzrost zysków"

"Labubu bije rekordy! Chiński gigant Pop Mart ogłasza gigantyczny wzrost zysków"

Chińska firma Pop Mart, producent kultowych lalek Labubu, ogłosiła spektakularny wzrost zysków w pierwszej połowie roku. Według prognoz zyski wzrosną o co najmniej 350%, a przychody będą ponad trzykrotnie wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Pekińska spółka, której wartość giełdowa przekracza obecnie 40 miliardów dolarów, zawdzięcza ten sukces globalnej rozpoznawalności marki i skutecznej kontroli kosztów.

Labubu
Labubu
Źródło zdjęć: © wikipedia

Labubu, urocze figurki przypominające fantastyczne stworki z charakterystycznym rzędem ostrych zębów, wywołały prawdziwą gorączkę kolekcjonerską na całym świecie. Zabawki, sprzedawane głównie w formie tzw. "ślepych pudełek", stały się hitem w Azji, Europie i USA. Strategia, w której kupujący nie wie, jaką figurkę otrzyma, przyciągnęła miliony fanów, ale jednocześnie wzbudziła kontrowersje – krytycy zarzucają firmie promowanie mechanizmów przypominających hazard.

Od debiutu Labubu w 2019 roku Pop Mart rozwinął globalną sieć ponad 2000 punktów sprzedaży, w tym sklepów i automatów vendingowych. W 2024 roku sprzedaż zagraniczna odpowiadała już za niemal 40% całkowitych przychodów spółki. Szczególnie dynamiczny wzrost odnotowano w USA – według danych firmy analitycznej M Science w czerwcu popyt na Labubu wzrósł aż o 5000% w porównaniu z rokiem poprzednim. Zainteresowanie podsycają światowe gwiazdy – kolekcje Pop Mart promowały m.in. Kim Kardashian i Lisa z zespołu Blackpink.

Ogromna popularność figurek stworzyła także dochodowy rynek wtórny. Zabawki sprzedawane pierwotnie za około 10 dolarów osiągają na aukcjach setki dolarów, a największe perełki kosztują fortunę – w czerwcu w Pekinie sprzedano figurkę wielkości człowieka za 150 tysięcy dolarów. Wraz ze wzrostem popytu pojawił się jednak problem podróbek – chińskie władze w czerwcu skonfiskowały ponad 46 tysięcy nielegalnych imitacji, zwanych potocznie "Lafufu".

Dzięki ogromnemu zainteresowaniu i partnerstwom z globalnymi markami, takimi jak Coca-Cola czy twórcy mangi One Piece, Pop Mart umacnia swoją pozycję jako jeden z najważniejszych graczy w branży kolekcjonerskich zabawek. Firma planuje dalszą ekspansję, szczególnie na rynku amerykańskim, gdzie na razie posiada zaledwie 40 sklepów, podczas gdy w Chinach działa ich już około 400.

Czy Labubu utrzyma swoją pozycję kultowego hitu, czy stanie się jedynie krótkotrwałym trendem? Patrząc na rosnącą wartość firmy i globalne szaleństwo wokół figurek, Pop Mart nie zwalnia tempa i szykuje się do kolejnych rekordów sprzedaży.

Wybrane dla Ciebie