PolskaCoraz więcej biletów kolejowych jest kupowanych przez aplikacje i internet

Coraz więcej biletów kolejowych jest kupowanych przez aplikacje i internet

Coraz więcej biletów kolejowych sprzedawanych jest przez aplikacje i internet – informuje Urząd Transportu Kolejowego w sprawozdaniu z funkcjonowania rynku kolejowego w 2019 r. W ten sposób w 2016 r. kupiono 5,4 proc. biletów, a w 2019 r. już 14,3 proc.

Coraz więcej biletów kolejowych jest kupowanych przez aplikacje i internet

Z danych UTK wynika ponadto, że najszybciej w sprzedaży biletów spada udział kas stacjonarnych, w 2016 r. sprzedano tak 56 proc. biletów, a 2019 r. 46,5 proc.

“Obserwowany spadek sprzedaży w stacjonarnych kasach biletowych ma również związek z rezygnacją przewoźników kolejowych z utrzymywania punktów sprzedaży biletów w mniejszych miastach na rzecz stacjonarnych automatów biletowych zlokalizowanych na peronach, w budynkach dworcowych lub w pociągach oraz sprzedaży mobilnej prowadzonej przez obsługę pokładową” – tłumaczy w sprawozdaniu UTK.

Z danych UTK wynika, że 2016 r. drużyny konduktorskie sprzedały 16,1 proc. biletów, a w roku 2019 – 16,2 proc. Z kolei w automatach na stacjach pasażerskich sprzedano w 2016 roku 6 proc. biletów, w 2019 r.: 6,6 proc.

Najmniejszy udział w sprzedaży mają automaty zamontowane w pociągach. W 2016 roku kupiono w nich 0,4 proc. biletów, a w 2019 r.: 0,6 proc. (PAP)

Wybrane dla Ciebie