Bostońska Straż Przybrzeżna powiedziała BBC News, że u wybrzeży Nowej Fundlandii trwa akcja poszukiwawczo-ratownicza.
Nie wiadomo, ile osób znajdowało się na pokładzie w chwili zaginięcia.
Małe łodzie podwodne od czasu do czasu zabierają płacących turystów i ekspertów, aby obejrzeć wrak Titanica, około 3800 m (12 500 stóp) pod powierzchnią oceanu.
OceanGate Expeditions, prywatna firma organizująca wyprawy głębinowe, potwierdziła w oświadczeniu, że jest właścicielem zaginionej łodzi podwodnej i że na jej pokładzie byli ludzie.
„Badamy i mobilizujemy wszystkie opcje, aby bezpiecznie sprowadzić załogę z powrotem” – przekazano w poniedziałek. „Całkowicie koncentrujemy się na członkach załogi łodzi podwodnej i ich rodzinach”.
„Pracujemy nad bezpiecznym powrotem członków załogi” – dodano.
Firma pobiera od gości 250 000 dolarów (195 270 funtów) za miejsce na ośmiodniowej wyprawie, aby zobaczyć słynny wrak.
Wyprawę łodzią podwodną z włókna węglowego traktuje jako „szansę na wyjście poza codzienność i odkrycie czegoś naprawdę niezwykłego”.
Według strony internetowej trwa jedna ekspedycja, a dwie kolejne zaplanowano na czerwiec 2024 r.
Według firmy łódź podwodna może pomieścić pięć osób, w tym zwykle pilota, trzech płacących gości i tego, osobę nazywaną „ekspertem treści”.
Pełne nurkowanie do wraku, w tym zanurzanie i wynurzanie, podobno zajmuje łącznie osiem godzin.
Titanic znajduje się 3800 m (12 500 stóp) pod powierzchnią na dnie Atlantyku. Znajduje się około 600 km (370 mil) od wybrzeży Nowej Funlandii w Kanadzie.
Liniowiec pasażerski, który był największym statkiem swoich czasów, uderzył w górę lodową podczas swojego dziewiczego rejsu z Southampton do Nowego Jorku w 1912 roku. Spośród 2200 pasażerów i załogi na pokładzie ponad 1500 zginęło.
Titanic był intensywnie badany od czasu odkrycia wraku w 1985 roku.
Składa się z dwóch części, z dziobem i rufą oddalonymi od siebie o około 800 m (2600 stóp). Ogromne pole szczątków otacza rozbity statek.
W zeszłym miesiącu stworzono pierwszy pełnowymiarowy cyfrowy skan wraku za pomocą mapowania głębinowego. Skan pokazuje zarówno skalę statku, jak i kilka drobnych szczegółów, takich jak numer seryjny na jednym ze śmigieł.