Jak informuje Reuters, CNIL ocenił działania amerykańskiego koncernu jako łamanie przepisów RODO. Głównym zarzutem jest to, że Google nie poinformował użytkowników w klarowny sposób, w jakim celu i w jakim zakresie korzysta z informacji zebranych na ich temat. Co prawda firma informowała o tym, ale komunikaty na ten temat miały być rozproszone, co w znacznym stopniu utrudniało zapoznanie się z zasadami użytkowania. Ponadto Google nie prosił korzystających z jego usług o zgodę na wyświetlanie konkretnych reklam. Zamiast tego użytkownicy musieli wyrazić ogólną zgodę na politykę prywatności.
W wyniku takich zarzutów, Google został ukarany kwotą 50 milionów euro. W przeliczeniu na złotówki wynosi to około 214,6 miliona. Firma jak na razie poinformowała, że zamierza dokładnie przyjrzeć się decyzji CNIL, a następnie podjąć odpowiednie kroki w tej sprawie.
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (General Data Protection Regulation) to rozporządzenie unijne wydane w kwietniu 2016 roku. W życie weszło 25 maja zeszłego roku i reguluje swobodny przepływ danych osobowych oraz zawiera przepisy o ochronie osób fizycznych w związku z ich przetwarzaniem.