Twitter stracił prawie połowę przychodów z reklam od czasu przejęcia przez Elona Muska
Twitter stracił prawie połowę przychodów z reklam, odkąd został kupiony przez Elona Muska za 44 miliardy dolarów (33,6 miliarda funtów) w październiku ubiegłego roku, ujawnił jego właściciel.
Powiedział, że firma nie odnotowała wzrostu wpływów, jakiego oczekiwano w czerwcu, ale dodał, że lipiec był „nieco bardziej obiecujący”.
Musk zwolnił około połowy z 7500 pracowników Twittera, kiedy przejął kontrolę w 2022 roku, starając się obniżyć koszty.
Według niektórych szacunków konkurencyjna aplikacja Threads ma obecnie 150 milionów użytkowników. Wbudowane połączenie z Instagramem automatycznie zapewnia platformie zaprojektowanej przez Meta dostęp do potencjalnych dwóch miliardów użytkowników.
Tymczasem jego konkurent zmaga się z dużym obciążeniem długiem. Przepływy pieniężne pozostają ujemne, powiedział Musk w weekend, chociaż miliarder nie określił ram czasowych na 50% spadek przychodów z reklam.
W tweecie stwierdził:
Po zwolnieniu tysięcy pracowników i obniżeniu rachunków za usługi w chmurze, Musk powiedział, że Twitter jest na dobrej drodze do osiągnięcia 3 miliardów dolarów (2,29 miliarda funtów) przychodów w 2023 roku, co oznacza spadek z 5,1 miliarda dolarów (3,89 miliarda funtów) w 2021 roku. Rozwój jest najnowszym znakiem, że agresywne środki cięcia kosztów nie były wystarczające, aby wywołać powrót reklamodawców, którzy uciekli po zmianach w zasadach moderowania treści.
Dzieje się tak pomimo wywiadu, którego były dyrektor generalny udzielił BBC w kwietniu, w którym zasugerował, że większość wróciła na stronę.
Na początku tego miesiąca Twitter postanowił ograniczyć liczbę tweetów, które użytkownicy mogą czytać. Niezweryfikowani użytkownicy mogą przeczytać 1000 tweetów, a zweryfikowani użytkownicy 10 000 dziennie, co według BBC zaskoczyło dyrektorów ds. Reklamy.
Wynika to z wysiłków mających na celu popchnięcie użytkowników do Twitter Blue, płatnej usługi subskrypcji.
Linda Yaccarino, wcześniej szefowa reklamy w NBCUniversal, została w czerwcu objęta na stanowisko CEO – ruch sugerujący, że sprzedaż reklam jest nadal priorytetem dla Twittera. Yaccarino powiedziała, że Twitter planuje skupić się na partnerstwach wideo, twórców i handlu. Mówi się, że prowadzi wczesne rozmowy z osobistościami ze świata polityki i rozrywki, usługami płatniczymi oraz wydawcami wiadomości i mediów.