PolskaPunktualność pociągów pasażerskich nieznacznie spadła

Punktualność pociągów pasażerskich nieznacznie spadła

Punktualność pociągów pasażerskich w drugim kwartale tego roku spadła do 92,8 proc. z 93,1 proc. kwartał wcześniej – poinformował w poniedziałkowym komunikacie Urząd Transportu Kolejowego (UTK). W kwietniu i maju 2019 r. współczynnik punktualności wynosił kolejno 94 proc. oraz 93,5 proc. W czerwcu odnotowano spadek punktualności do poziomu 90,9 proc.

Punktualność pociągów pasażerskich nieznacznie spadła

“W kwietniu oraz maju punktualność pociągów pasażerskich utrzymywała się na podobnym poziomie względem pierwszego kwartału, natomiast na ostateczny wynik zaważyła gorsza punktualność w czerwcu. Za taki stan rzeczy odpowiadają z jednej strony niekorzystne warunki pogodowe z wysokimi temperaturami włącznie, awarie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz defekty taboru kolejowego - – powiedział cytowany w komunikacie Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

UTK dodał, że wśród wszystkich opóźnionych pociągów w drugim kwartale 64,8 proc. stanowiły pociągi, których opóźnienie nie przekroczyło 5 minut i 59 sekund (55,4 tys. pociągów). 33,4 proc. to składy, których opóźnienie było wyższe niż 5 minut i 59 sekund, lecz nie większe niż 59 minut i 59 sekund (28,6 tys. pociągów). Średni czas opóźnień powyżej 5 minut 59 sekund wyniósł w drugim kwartale 20 minut i 57 sekund.

UTK dodał, że licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili od początku kwietnia do końca czerwca ponad 421 tys. pociągów, czyli o 4 tys. mniej niż w pierwszym kwartale tego roku.

Liczba pociągów odwołanych w kwietniu, maju oraz czerwcu wyniosła kolejno 713, 933 oraz 1894 pociągi. Na wzrost liczby pociągów odwołanych w czerwcu wpływ miały prace torowe na terenie Republiki Czeskiej oraz awarie taboru kolejowego.

Według UTK najbardziej punktualnym przewoźnikiem w drugim kwartale 2019 roku była Warszawska Kolej Dojazdowa (99,7 proc. punktualności) i PKP SKM w Trójmieście z punktualnością wynoszącą 98,6 proc

Wybrane dla Ciebie