Polska promuje się w Gruzji
W ramach Polskich Dni w Gruzji do 600 sklepów trafią specjalnie oznakowane polskie towary, a nasi producenci będą mogli przedstawić swą ofertę na stoiskach promocyjnych oraz nawiązać kontakty z potencjalnymi partnerami gruzińskimi – poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
Polskie Dni w gruzińskich sklepach ruszą 28 listopada i potrwają do 12 grudnia. Akcję promocyjną przygotowało biuro Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Tbilisi.
W tych dniach, jak podała PAIH, sieci handlowe, apteczno-drogeryjne i magazyny budowlane będą promować polskie produkty w sklepach w Tbilisi i na terenie całej Gruzji. “Akcja promocyjna będzie odbywać się poprzez specjalnie przygotowane wydarzenia: degustacje i promocje polskich produktów, rozdawanie ulotek, quizy z nagrodami dot. wiedzy o Polsce, informacje w gazetkach, mediach społecznościowych” – powiedziała PAP szefowa biura handlowego PAIH w Tbilisi Karolina Zaręba. Dodała, że polskie produkty, które trafią na sklepowe półki będą oznakowane specjalnym logo Polskich Dni.
Polscy producenci, których wyroby nie są jeszcze dostępne na gruzińskim rynku będą mogli przedstawić swą ofertę na specjalnie przygotowanych stoiskach. “Będą też mieć okazję do nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych z potencjalnymi partnerami gruzińskimi” – wyjaśniła Zaręba.
Akcję promocyjną, jak dodała, uzupełni “kulinarne show” i koncert polskiej muzyki klasycznej.
Według PAIH Polska do Gruzji sprzedaje głównie wyroby farmaceutyczne i chemię gospodarczą, kosmetyki maszyny i urządzenia, żywność przetworzoną, pojazdy, meble i mięso. W 2018 roku wielkość handlu z tym kaukaskim partnerem wyniosła ok. 560 mln zł, znaczną część stanowił polski eksport – 488 mln zł.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) działa na rzecz promocji Polski i polskiej gospodarki. Pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą, a także wspiera inwestycje bezpośrednie polskich i zagranicznych firm.