MPK podpisało umowę z firmą Modertrans na zakup 25 tramwajów
Wrocławskie MPK podpisało umowę na zakup 25 niskopodłogowych tramwajów wyprodukowanych przez poznański Modertrans. Kontrakt opiewa na kwotę 205 mln zł. Pierwsze z nowych tramwajów mają trafić do Wrocławia najpóźniej za dwa lata, a pozostałe – do trzech lat od podpisania umowy.
Kontrakt jest zwieńczeniem przetargu zorganizowanego przez wrocławskiego przewoźnika. Najkorzystniejszą ofertę złożył Modertrans Poznań, deklarując dostawę tramwajów za blisko 205 mln zł, czyli 8,2 mln zł za sztukę. Zgodnie z umową, MPK ma prawo do zamówienia kolejnych 21 tramwajów według takich samych zasad.
„Komunikacja miejska to mój priorytet – inwestujemy w nowy tabor i remonty torowisk. Dość powiedzieć, że w ciągu dwóch lat na ulice Wrocławia wyjechało 200 nowych autobusów i 40 nowych niskopodłogowych tramwajów, a kolejne 42 sztuki modernizujemy. Łącznie na sam tabor dla MPK wydaliśmy od początku mojej kadencji ponad pół miliarda złotych” – powiedział prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, cytowany w przesłanym komunikacie.
Dodał, że właśnie podpisana umowa pozwoli na zakup kolejnych tramwajów, które będą obsługiwały nowobudowane trasy na Nowy Dwór i Popowice. „Oprócz budowy dwóch zupełnie nowych linii tramwajowych prowadzimy #TORYwolucję, czyli kompleksowe remonty naszych torowisk. Przeznaczamy na te prace 80 mln zł rocznie, tak aby jakość podróży po szynach we Wrocławiu była coraz wyższa” – mówił Sutryk.
„Cieszy mnie, że tak duże zlecenie zdobyła polska firma z zakładem produkcyjnym w kraju, przy tym taka, która dała się już poznać jako solidny partner” – stwierdził prezes MPK Krzysztof Balawejder. W czerwcu poznański Modertrans wygrał również przetarg na generalny remont 25 tramwajów 205 WrAS.
Tramwaje, które trafią do Wrocławia to modele z rodziny Moderus Gamma – będą w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, a około 32-metrowa konstrukcja oparta będzie na czterech skrętnych wózkach.
„Tworząc specyfikację przetargową położyliśmy duży nacisk na to, żeby konstrukcja tramwajów była lekka, a nacisk osi był równomiernie rozłożony, aby negatywnie nie oddziaływały na nasze tory oraz rozjazdy” – dodał Balawejder.
Pojazdy dla Wrocławia będą zbliżone do modeli już jeżdżących m.in. po Poznaniu, ale nie identyczne. Wiele szczegółowych ustaleń będzie dokonywanych na etapie produkcji pierwszego egzemplarza. Umowa zakłada 5 lat gwarancji na pojazdy oraz 15 na perforację korozyjną, pękania i powłoki lakiernicze. (PAP)