PolskaKoniec Geting Noble Banku. Co z pieniędzmi klientów?

Koniec Geting Noble Banku. Co z pieniędzmi klientów?

Bankowy Fundusz Gwarancyjny ogłosił przymusową restrukturyzację Getin Noble Banku. Jak podkreślono, pieniądze klientów nie są zagrożone i nie muszą oni podejmować żadnych działań w związku z tą sytuacją.

Koniec Geting Noble Banku. Co z pieniędzmi klientów?

Docelowo bank, do którego zostanie przeniesiona działalność Getin Noble Banku, będzie działał pod nazwą VeloBank S.A.

Wskazano, że przeniesienie działalności Getin Noble Banku odbywa się w ramach przymusowej restrukturyzacji, którą w piątek wszczął Bankowy Fundusz Gwarancyjny ze względu na bardzo złą sytuację kapitałową GNB. Decyzję o wszczęciu przymusowej restrukturyzacji BFG wydał w czwartek 29 września.

Na przeprowadzenie procesu przymusowej restrukturyzacji w zakresie przeniesienia działalności Getin Noble Banku i zapewnienia nieprzerwanej obsługi jego klientów i bezpieczeństwa ich środków przeznaczono 10,34 mld zł bezzwrotnego wsparcia, z czego 6,87 mld pochodzi z funduszy własnych BFG, a 3,47 mld zł to zaangażowanie środków SOBK.

BFG podkreśliło, że dla klientów Getin Noble Banku nic się nie zmienia. “Wszyscy klienci są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mają nieprzerwany dostęp do wszystkich swoich środków pieniężnych. Dotyczy to wszystkich osób i podmiotów, które na dzień 30 września 2022 r. są klientami Getin Noble Banku S.A., w tym klientów firmowych, z sektora publicznego, a także klientów bankowości osobistej i private banking” – zaznaczono.

Wybrane dla Ciebie