Dreamlinery PLL LOT zyskają nowe wnętrza
Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały o kompleksowej modernizacji kabin samolotów szerokokadłubowych typu Boeing 787-8 Dreamliner.
Retrofit obejmie nowy projekt kabiny, wymianę foteli we wszystkich klasach, instalację nowego systemu rozrywki pokładowej oraz wdrożenie łączności internetowej na pokładach.
Nowe wnętrza powstaną we współpracy z markami RECARO Aircraft Seating, Safran Passenger Innovations, Viasat oraz Tangerine.
• W nowych kabinach Dreamlinerów nie zabraknie polskiego akcentu. Fotele LOT Economy Class będą produkowane w Polsce – w fabryce RECARO Aircraft Seating w Świebodzinie.
Polskie Linie Lotnicze LOT stawiają na zupełnie nową jakość podróżowania. Nowe kabiny Dreamlinerów zostały zaprojektowane z poszanowaniem blisko 95-letniej historii firmy, w duchu polskiej gościnności, a jednocześnie nowoczesności.
Projekt nowych kabin wykonała dla Polskich Linii Lotniczych LOT wielokrotnie nagradzana, brytyjska agencja designerska Tangerine. Firma jest obecna na rynku od 1989 r. i pracowała dla marek takich jak Apple, British Airways, Finnair, Huawei czy Toyota.
Jeszcze bardziej komfortowe podróże dzięki nowym fotelom
Cała kabina floty Boeing 787 zostanie wyposażona w nowe fotele od firmy RECARO Aircraft Seating w LOT Business Class (model CL6720), LOT Premium Economy Class (model PL3530) oraz LOT Economy Class (model CL3810).
Układ foteli w LOT Business Class zmieni się na 1-2-1, dzięki czemu każdy pasażer zyska swobodny dostęp do przejścia w dowolnym momencie podróży. Każdy fotel zostanie wyposażony w indywidualne drzwi, gwarantujące maksymalną prywatność. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji więcej przestrzeni oraz dodatkowe schowki na drobne przedmioty. Również w LOT Premium Economy Class będzie więcej miejsca na przedmioty osobiste, a nowy profil foteli oraz ich rozstawienie ułatwią dostęp do przejścia. W LOT Economy Class, dzięki zwiększonej przestrzeni na nogi oraz nowoczesnej technologii gąbek w siedziskach, podróż Dreamlinerem będzie jeszcze wygodniejsza.
Firma Recaro Aircraft Seating to wiodący niemiecki producent foteli do samolotów i pociągów pasażerskich. Fotele serii CL3810 (w LOT Economy Class) będą produkowane w fabryce w Świebodzinie. Współpraca PLL LOT z Recaro jest długoterminowa. Firma będzie dostarczała fotele do wszystkich samolotów we flocie PLL LOT, również tych, które wejdą do floty polskiego przewoźnika w przyszłości.
Nowa jakość systemu rozrywki pokładowej
Pasażerowie LOT na rejsach długodystansowych zyskają dostęp do systemu rozrywki najnowszej generacji. Dreamlinery zostaną wyposażone w ekrany o rozdzielczości 4K i przekątnej 17,3 cala w LOT Business Class oraz 13,3 cala w LOT Premium Economy Class oraz LOT Economy Class. Pasażerowie wszystkich klas będą mogli połączyć swoje zestawy słuchawkowe z systemem rozrywki pokładowej, korzystając z technologii Bluetooth. Wszystkie fotele będą wyposażone w nowoczesny standard portów ładowania USB-C, fotele LOT Premium Economy Class i LOT Business Class będą oferować także uniwersalne gniazdka, a fotel klasy LOT Business Class dodatkowo wyposażony będzie w bezprzewodową ładowarkę.
Dostawcą systemu rozrywki będzie Safran Passenger Innovations – firma z siedzibą w Kalifornii, wiodący dostawca systemów rozrywki pokładowej dla wielu przewoźników na świecie. Pasażerowie podróżujący na dalekich dystansach skorzystają z łączności internetowej. Dostawcą tej usługi będzie Viasat, globalna firma z siedzibą w Kalifornii, istniejąca na rynku od 1986 r.
W pierwszej kolejności retrofit przejdą samoloty typu Boeing 787-8 Dreamliner. Samolotem PLL LOT z całkowicie zmodernizowaną kabiną pasażerowie polecą w roku 2026.
Wizualizacje nowej kabiny Dreamlinera 787-8 do obejrzenia tutaj: WIZUALIZACJE.
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Korei Południowej. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku polski przewoźnik jest 12. najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.