CrowdStrike przywraca systemy po globalnej awarie IT

Firma CrowdStrike, specjalizująca się w cyberbezpieczeństwie, ogłosiła, że „znaczna liczba” urządzeń, które w piątek zostały dotknięte globalną awarią IT, jest już ponownie dostępna online.

W poście na mediach społecznościowych firma, której aktualizacja zabezpieczeń spowodowała awarie komputerów z systemem Microsoft Windows na całym świecie, poinformowała, że nadal koncentruje się na pełnym przywróceniu wszystkich systemów.

Globalny Zasięg Awarie

Microsoft oszacował, że awaria dotknęła 8,5 miliona komputerów na całym świecie, co czyni ją jedną z najgorszych w historii IT. Najbardziej ucierpiały firmy, banki, szpitale oraz linie lotnicze, z których niektóre wciąż mają trudności z przywróceniem pełnej funkcjonalności systemów.

Wdzięczność i Przeprosiny od CrowdStrike

CrowdStrike wyraziła głęboką wdzięczność dla swoich klientów, partnerów i ich zespołów IT za niestrudzoną pracę nad przywracaniem systemów. „Rozumiemy, jak głęboki wpływ miało to na wszystkich. Wiemy, że nasi klienci, partnerzy i ich zespoły IT pracują niestrudzenie, za co jesteśmy niezmiernie wdzięczni” – powiedziała firma, dodając przeprosiny za zakłócenia.

Nowa Poprawka i Trudności z Odzyskiwaniem

Firma poinformowała również, że wdraża nową poprawkę, która ma przyspieszyć proces odzyskiwania systemów komputerowych. Jednak CrowdStrike nie ujawniła, ile urządzeń wciąż boryka się z problemami.

Skutki Awarie

Incydent miał szerokie konsekwencje. Według platformy śledzenia lotów FlightAware, w niedzielę odwołano ponad 1400 lotów do i z USA, z czego najbardziej dotknięte były linie Delta i United Airlines. W piątek awaria wpłynęła także na usługi zdrowotne w Wielkiej Brytanii, Izraelu i Niemczech, prowadząc do odwołania niektórych usług.

Reakcje na Skalę Awarie

Przewodnicząca Federalnej Komisji Handlu Stanów Zjednoczonych, Lina Khan, podkreśliła, jak incydent uwydatnił kruchość globalnych sieci komputerowych. „Obecnie zbyt często pojedyncza usterka powoduje awarię całego systemu, mającą wpływ na branże, od opieki zdrowotnej i linii lotniczych po banki i dealerów samochodowych” – napisała Khan.

Zaufanie do CrowdStrike

Przed incydentem CrowdStrike była jedną z najbardziej zaufanych marek w branży cyberbezpieczeństwa, z 29 000 klientów na całym świecie, w tym wieloma dużymi firmami z USA. Co ciekawe, Chiny były jednym z niewielu krajów, które nie ucierpiały znacznie z powodu awarii, gdyż CrowdStrike nie jest tam powszechnie stosowany, a zależność od Microsoftu jest znacznie mniejsza niż w innych częściach świata.

Podsumowanie

Masowa awaria wywołana przez aktualizację CrowdStrike rzuciła światło na potencjalne zagrożenia związane z globalną infrastrukturą IT, pokazując, jak jedna usterka może spowodować szeroko zakrojony chaos. Firma kontynuuje prace nad pełnym przywróceniem systemów i wdrażaniem nowych zabezpieczeń, mając na celu odzyskanie zaufania klientów na całym świecie.