– Polacy polubili zakupy przez internet, zaczynając od platform aukcyjnych coraz bardziej skłaniają się ku zakupom w sklepach internetowych i poprzez platformy porównywania cen – zauważył Kulbicki. – Szczególnie widzimy to w grudniu, kiedy jest wielki bieg po paczkę i wszyscy zastanawiają się, jak zdążyć z zakupem, a zwłaszcza z dostarczeniem prezentów. Tutaj bardzo dużą rolę odgrywają firmy kurierskie, nie tylko dostarczające produkty do domu, ale też do punktów dostawy – podkreślił.
W tym kontekscie ekspert mówił o trendach na rynku obsługi internetowych zakupów.
– Coraz częściej posługujemy się trendem zwanym omnichannel, czyli wykorzystywania różnych kanałów do jednej transakcji zakupowej. Gdzie indziej możemy przeglądać, zrobić zdjęcie w sklepie, a następnie zrobić zakupy w sklepie internetowym. Następnie możemy zakupy odebrać już w punkcie fizycznym. Stąd też dobre i wygodne podejście do logistyki zakupów jest bardzo istotne – dodał ekspert.
Oczekiwaniom tym wychodzą naprzeciw firmy przewozowe, które dostarczają paczki z internetowymi zakupami. Np. DHL Parcel rozwija sieć punktów, w których klienci mogą odebrać przesyłkę, nadać przesyłkę zwrotną lub przesłać gotówkę. Sieć DHL obejmuje ponad 6 tys. lokalizacji. Dzięki rozszerzeniu współpracy ze sklepami Żabka i Freshmarket wkrótce punkty odbioru przesyłek znajdą się w zasięgu 10 minut drogi od domu dla 80 proc. mieszkańców Polski.