PolskaPodpis na ekranie dotykowym w oddziałach PKO Banku Polskiego

Podpis na ekranie dotykowym w oddziałach PKO Banku Polskiego

Już w 56 oddziałach PKO BP można uwierzytelniać wpłaty i wypłaty gotówki oraz polecenia przelewu podpisem na ekranie dotykowym. Takie rozwiązanie gwarantuje szybszy czas obsługi, automatyczną cyfrową archiwizację oraz ograniczenie zużycia papieru. Do końca czerwca 2020 roku usługa ta będzie dostępna w 500 oddziałach banku.

Podpis na ekranie dotykowym w oddziałach PKO Banku Polskiego

„Wdrażane przez nas rozwiązanie skraca czas obsługi, co wpływa na większą satysfakcję klientów, a jednocześnie wprowadza w sposób automatyczny pełny elektroniczny obieg dokumentów. To pozwala na znaczącą redukcję zużywanego papieru” – mówi Bartłomiej Wypchło, dyrektor Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży PKO BP.

„Naszym celem jest dalsze wzmacnianie wizerunku PKO Banku Polskiego, jako instytucji nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie, ale również wprowadzającej proekologiczne rozwiązania. Digitalizacja procesów jest jednym z kluczowych elementów strategii +PKO Bank Przyszłości+” – podkreśla Wypchło.

Do połowy tego roku możliwość złożenia elektronicznego podpisu dla usług transakcyjnych (wpłaty i wypłaty gotówki w PLN i walutach wymienialnych oraz polecenia przelewu w złotówkach) będą mieli klienci aż 500 oddziałów PKO BP. W grudniu 2019 r. taka usługa była już dostępna w 56 placówkach. Klienci akceptujący dyspozycje na ekranie dotykowym mogą otrzymać potwierdzenie ich realizacji w formie elektronicznej lub wydrukowane na papierze.

Rozwiązanie zostało przygotowane przez bank we współpracy z firmą Nanovo. Urządzenie będzie wykorzystywane również do edukacji klientów w zakresie korzystania z bankowości elektronicznej iPKO. PKO BP pracuje też nad rozszerzeniem katalogu usług z zastosowaniem ekranów dotykowych.

Bank od kilku lat wprowadza rozwiązania redukujące ilość zużywanego papieru. Istotną zmianą było wdrożenie w 2017 roku zatwierdzania 23 operacji kodem SMS. Udostępniono też 40 różnych dyspozycji w serwisie iPKO, np. pełnomocnictwo do rachunku bankowego, zastrzeżenie dokumentu czy dyspozycja na wypadek śmierci. Wprowadzona została także możliwość przesyłania do banku skanów wybranych dokumentów. PKO BP ogranicza również korespondencję papierową do klientów na rzecz elektronicznej.

Ponadto bank w pierwszej połowie 2019 roku kupił o ponad 50 proc. mniej pudeł kartonowych niż w analogicznym okresie 2016 roku. Dzięki temu oszczędził już 3,82 ha lasu, co można przyrównać do powierzchni niemal sześciu boisk piłkarskich ekstraklasy.

Wybrane dla Ciebie

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez iPolska24, Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz Zaufanych Partnerów WP (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody iPolska24, Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz Zaufani Partnerzy WP będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych iPolska24 może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz Zaufanych Partnerów WP są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz Zaufani Partnerzy WP mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz Zaufani Partnerzy WP również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes iPolska24, Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce WP, z których WP może przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów IAB i Zaufanych Partnerów WP z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności iPolska24.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności iPolska24.