Od 14 marca ruszy dworzec Warszawa Główna – po ponad 20 latach przerwy

Z dworca Warszawa Główna podróżni będą mogli korzystać od 14 marca. Po ponad 20 latach przerwy stacja zapewni obsługę pociągów m.in. w kierunku Skierniewic i Łowicza. Kończą się prace na peronach, obok torów rozwieszono sieć trakcyjną – poinformowały w środę PKP Polskie Linie Kolejowe.

Całkowity koszt przebudowy stacji wyniósł ponad 87 mln zł.

 

Jak informuje zarządca kolejowej infrastruktury, z Warszawy Głównej przewidziano kilkanaście połączeń Polregio i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Łodzi Fabrycznej oraz Kolei Mazowieckich do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna i Łowicza oraz Sochaczewa.

 

W trakcie prac wykonawca zbudował dwa 350-metrowe perony z dojściem od ul. Towarowej. Przygotował też oświetlenie oraz wiaty. Zainstalowano nowe oznakowanie, nagłośnienie oraz umieszczone w gablotach dodatkowe informacje z rozkładami jazdy. Obok peronów od strony ul. Towarowej przewidziano parking typu Kiss&Ride.

 

Na stacji zamontowane są tory i rozjazdy. Zbudowana jest nowa nastawnia, z której będzie prowadzony ruch. Przygotowywane są do pracy urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a wiadukt kolejowy nad dalekobieżną linią średnicową zapewni bezkolizyjny przejazd pociągów z Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Głównej.

 

Po otwarciu dworca dla podróżnych kontynuowane będą prace przy budowie kładki. Obiekt zapewni dostęp do nowych peronów od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej.

 

Jak przypomina PKP PLK, otwarcie stacji Warszawa Główna pozwoli na rozkładowe prowadzenie ruchu pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia oraz prac na linii średnicowej. Stacja zwiększy możliwości podróży koleją w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego