PolskaPolski Koncern Naftowy Orlen zmienia nazwę.

Polski Koncern Naftowy Orlen zmienia nazwę.

Polski koncern naftowy Polski Koncern Naftowy Orlen Spółka Akcyjna poinformował dzisiaj, że przejdzie zmianę nazwy na Orlen Spółka Akcyjna. Decyzja została podjęta podczas zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, zaplanowanego na 21 czerwca.

<p>Baranów, 25.03.2021. Zdjêcie ilustracyjne. Logo stacji paliw ORLEN z widokiem na trasê A2 w okolicy Baranowa, 25 bm. (ls/dw) PAP/Leszek Szymañski</p>
<p>Baranów, 25.03.2021. Zdjêcie ilustracyjne. Logo stacji paliw ORLEN z widokiem na trasê A2 w okolicy Baranowa, 25 bm. (ls/dw) PAP/Leszek Szymañski</p>

Proponowana zmiana nazwy jest zgodna z długoterminową strategią firmy i planami na przyszłość. Jak napisano w uzasadnieniu do uchwały, ma on na celu zachowanie spójności z przyjętą Strategią ORLEN 2030, która koncentruje się na budowie multienergetycznego koncernu oraz ugruntowaniu globalnej marki ORLEN na rynkach zagranicznych poprzez proces rebrandingu.

Działania podjęte przez spółkę w 2022 roku, jak i dalsze plany rozwojowe wymuszają zmianę w postrzeganiu marki, która obecnie koncentruje się wokół przetwórstwa ropy naftowej. W uzasadnieniu zwrócono również uwagę, że proponowana zmiana nazwy będzie odzwierciedlać dotychczasową formę działania spółki oraz jej kierunki strategiczne. W latach 2023-2026 około 66% wartości grupy ma być generowane przez segmenty niezwiązane z rafinerią ropy naftowej.

„Obecna obecność w nazwie firmy słowa „naftowy” nie jest już adekwatna ani zgodna z wizją firmy i ambicjami ekspansji marki poza sektor paliwowy” – wyjaśniają przedstawiciele firmy. „Dzięki nowym działaniom firmy w obszarze OZE, elektromobilności, biogazu i biometanu Orlen nie jest już kojarzony wyłącznie z „naftowym”. Co więcej, działania rebrandingowe na rynkach zagranicznych mają na celu stworzenie platformy do dynamicznego rozwoju marki i znacznego wzrostu wartości poprzez ujednolicenie marki i spójną obsługę klienta, co ostatecznie prowadzi do wzrostu wartości marki”.

Oczekuje się, że zmiana nazwy jeszcze bardziej umocni pozycję Orlenu jako zdywersyfikowanej spółki energetycznej i ułatwi jej ekspansję na nowe rynki. Oznacza to strategiczną zmianę w kierunku szerszego skupienia się na energii odnawialnej i innych sektorach niezwiązanych z ropą naftową. Orlen S.A. jest przekonana, że proces rebrandingu zwiększy rozpoznawalność firmy, wzmocni jej pozycję rynkową oraz przyczyni się do ogólnego rozwoju i sukcesu marki ORLEN.

Wybrane dla Ciebie