ŚwiatGruzja: Setki ciężarówek stojących w kolejce do rosyjskiego punktu kontrolnego

Gruzja: Setki ciężarówek stojących w kolejce do rosyjskiego punktu kontrolnego

Setki ciężarówek ustawiły się w kolejce do punktu kontrolnego Upper Lars na granicy rosyjsko-gruzińskiej.

<p>Bobrowniki, 18.04.2021. Kolejka tirów na DK 65 do przejœcia granicznego z Bia³orusi¹, 18 bm. Oko³o 20 godzin na przejœciu granicznym w Bobrownikach i 18 godz. na przejœciu w KuŸnicy musz¹ czekaæ tiry, które chc¹ wyjechaæ na Bia³oruœ. Kolejki s¹ zwi¹zane ze wzmo¿onym ruchem weekendowym.  (ar/dw) PAP/Artur Reszko</p>
<p>Bobrowniki, 18.04.2021. Kolejka tirów na DK 65 do przejœcia granicznego z Bia³orusi¹, 18 bm. Oko³o 20 godzin na przejœciu granicznym w Bobrownikach i 18 godz. na przejœciu w KuŸnicy musz¹ czekaæ tiry, które chc¹ wyjechaæ na Bia³oruœ. Kolejki s¹ zwi¹zane ze wzmo¿onym ruchem weekendowym. (ar/dw) PAP/Artur Reszko</p>

Według kierowców ciężarówek niektórzy czekają w kolejce od około dwóch tygodni. „Ludzie stoją w kolejce przez 10, 11 lub więcej dni. Następnie są zaokrąglani i ponownie stoją tutaj przez cztery lub pięć dni. Tylko samochody z gruzińskimi lub tureckimi numerami rejestracyjnymi mogą dojechać do granicy” – kierowca Andrei – powiedział Nowikow. Trucker David Ohanyan powiedział, że linia stopniowo się powiększa. „Kiedy przyjechałem, kolejka na granicy miała tylko dwa kilometry. Z tego kilometr stoję od dziesięciu dni. Dla wyrozumiałości za mną są kierowcy, a kolejka ma już ponad pięć kilometrów, ” powiedział mężczyzna. Na chwilę obecną gruzińska Straż Graniczna nie skomentowała zarzutu przyznania gruzińskim lub tureckim samochodom pierwszeństwa przy przekraczaniu granicy. 15 lipca służba prasowa rosyjskiego Ministerstwa Transportu ogłosiła otwarcie 12 nowych pasów w punkcie kontrolnym Upper Lars na granicy z Gruzją. Departament stwierdził, że nowa infrastruktura i rozdzielenie ruchu skróci czas oczekiwania na pojazdy ciężarowe. Według gruzińskiej służby celnej ruch w 2022 r. przez kraj wzrósł o 12 proc. w kierunku tureckim o 16 proc., a w kierunku Azerbejdżanu o 20 proc. Podał, że stawki tranzytowe wzrosły o 80 procent od 2019 roku. Petre Mamradze, analityk i szef Instytutu Strategii Zarządzania, powiedział Ruptly, że jedną z przyczyn opóźnień był zwiększony ruch towarowy między krajami, który rozwinął się z powodu braku -przestrzeganie sankcji wobec Rosji.

Wybrane dla Ciebie