ŚwiatGucci na zakręcie. Spadek sprzedaży w cieniu azjatyckiego spowolnienia

Gucci na zakręcie. Spadek sprzedaży w cieniu azjatyckiego spowolnienia

W obliczu spowolnienia gospodarczego w Azji, marka luksusowa Gucci, należąca do paryskiego konglomeratu Kering, stoi przed wyzwaniem znaczącego spadku sprzedaży. Prognozowany jest 20-procentowy spadek przychodów w pierwszym kwartale, co stanowi kontrast do sytuacji konkurencyjnych marek takich jak LVMH i Hermès, które utrzymują swoją sprzedaż na stabilnym poziomie.

Gucci na zakręcie. Spadek sprzedaży w cieniu azjatyckiego spowolnienia

Gucci, które czerpie ponad jedną trzecią swojej sprzedaży z Chin, doświadcza obecnie trudności wynikających z tamtejszego spowolnienia gospodarczego. W ostatniej dekadzie rynek dóbr luksusowych rozwinął się imponująco, jednak ostatnie lata nie przyniosły oczekiwanych wyników sprzedaży dla wielu marek, w tym Gucci.

Kering, w swoim oświadczeniu, podkreślił, że oczekiwany spadek sprzedaży jest rezultatem gwałtownego zmniejszenia popytu, szczególnie w regionie Azji i Pacyfiku. Wyniki finansowe mają zostać opublikowane 23 kwietnia, dając pełniejszy obraz sytuacji. Warto zauważyć, że w ubiegłym roku Gucci odpowiadało za dwie trzecie przychodów operacyjnych grupy Kering, do której należą również takie marki jak Yves Saint Laurent, Balenciaga i Bottega Veneta.

Porównując z konkurencją, LVMH zanotował wyższą niż oczekiwana sprzedaż w 2023 roku, podczas gdy Hermes świętował rekordową roczną sprzedaż, planując nagrodzić swoich pracowników na całym świecie premią. W takim kontekście spadek sprzedaży Gucci rzuca cień na markę, która tradycyjnie kierowała swoje produkty do młodszych, ambitnych klientów, teraz bardziej podatnych na presję ekonomiczną.

W zeszłym roku Kering podjął decyzję o zmianie w kierownictwie Gucci, mianując Jean-François Palusa na stanowisko dyrektora generalnego i Sabato De Sarno na dyrektora kreatywnego. Pierwsze elementy ich kolekcji Ancora zostały udostępnione w połowie lutego i spotkały się z “bardzo przychylnym przyjęciem”, jak informuje Kering. Mimo to, wyzwania, przed którymi stoi Gucci, pokazują, jak zmienne i nieprzewidywalne mogą być losy marek na konkurencyjnym rynku dóbr luksusowych.

Wybrane dla Ciebie