BiznesCzerwiec najlepszym miesiącem od początku roku wśród odwiedzających galerie handlowe.

Czerwiec najlepszym miesiącem od początku roku wśród odwiedzających galerie handlowe.

W czerwcu br. galerie handlowe odwiedziło o 5 proc. więcej osób niż w maju; to najlepszy wynik od początku roku; w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. odwiedzalność była o 19 proc. niższa i o 12 proc. wyższa niż w czerwcu 2020 r. – poinformowała PAP Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

<p>Lublin, 05.05.2020. Koronawirus w Polsce. Niewielu klientów w lubelskiej galerii handlowej Olimp, 5. bm. Od wczoraj rz¹d pozwoli³ na otwarcie galerii handlowych. Sklepy mog¹ byæ czynne, ale musz¹ byæ zachowane zasady bezpieczeñstwa. Jest limit osób, które mog¹ w nim przebywaæ (jedna na 15 metrów kwadratowych) i nie mog¹ funkcjonowaæ place zabaw, kluby fitness oraz restauracje, gdzie spo¿ywa siê jedzenie na miejscu. Obowi¹zuj¹ te¿ obostrzenia takie, jak w innych sklepach. Czyli trzeba nosiæ maski/zakrycia twarzy oraz rêkawiczki.  (wj/dw) PAP/Wojtek Jargi³o</p>
<p>Lublin, 05.05.2020. Koronawirus w Polsce. Niewielu klientów w lubelskiej galerii handlowej Olimp, 5. bm. Od wczoraj rz¹d pozwoli³ na otwarcie galerii handlowych. Sklepy mog¹ byæ czynne, ale musz¹ byæ zachowane zasady bezpieczeñstwa. Jest limit osób, które mog¹ w nim przebywaæ (jedna na 15 metrów kwadratowych) i nie mog¹ funkcjonowaæ place zabaw, kluby fitness oraz restauracje, gdzie spo¿ywa siê jedzenie na miejscu. Obowi¹zuj¹ te¿ obostrzenia takie, jak w innych sklepach. Czyli trzeba nosiæ maski/zakrycia twarzy oraz rêkawiczki. (wj/dw) PAP/Wojtek Jargi³o</p>

Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych wskazują na szybki powrót klientów do stacjonarnych zakupów.

“Według wskaźnika PRCH Daily Footfall Index monitorującego liczbę odwiedzin w centrach handlowych od początku pandemii, wyraźnie wzrasta ruch klientów w badanych nieruchomościach – czerwcowe dane są o 5 proc. wyższe niż dane zaraportowane w maju, a więc zaraz po uwolnieniu handlu spod lockdownu. Czerwcowy wynik to najlepszy rezultat w 2021 roku” – przekazała w poniedziałkowej informacji prasowej PRCH.

Według PRCH, “dobre wyniki są konsekwencją uruchomienia pełnej oferty handlowo-usługowej, która była znacząco ograniczona prawie do końca maja, w związku z panującymi obostrzeniami”. Wzmożony ruch w galeriach wynika także z przygotowań do wakacyjnych urlopów.

Stowarzyszenie zauważa jednocześnie, że odwiedzalność centrów handlowych nie powróciła do poziomów sprzed pandemii. “W czerwcu była o 19 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu 2019 roku oraz o 12 proc. wyższa niż w czerwcu ubiegłego roku” – przekazano.

Z analizy PRCH wynika, że coraz częściej na zakupy udajemy się w pojedynkę, a nie jak przed pandemią z grupą znajomych czy rodziną; przychodzimy do galerii po konkretne produkty i nabywamy ich więcej, co w rezultacie skutkuje wyższymi obrotami najemców centrów handlowych.

Najlepszym dniem dla handlowców okazała się sobota 12 czerwca – wtedy w ciągu jednej doby każdą galerię odwiedziło średnio ponad 16 tys. klientów czyli 13 proc. więcej niż w analogicznym dniu 2019 roku. Najniższe odwiedzalność odnotowywana jest w niedziele, z uwagi na obowiązujący zakaz handlu.

Według stowarzyszenia, dobrym krokiem ku odbudowie wyniszczonej przez lockdowny branży byłoby powrócenie do handlu 7 dni w tygodniu. Jak tłumaczy PRCH, pozwoliłoby to na “stopniowe odrabianie strat najemców oraz rozłożenie ruchu w galeriach, co pomogłoby zachować odpowiednie odległości między klientami, a tym samym jeszcze bardziej zwiększyłoby poziom bezpieczeństwa w galeriach”.

PRCH przypomniała, że w ubiegłym tygodniu stowarzyszenie wystosowało do szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michała Dworczyka apel o wyłączenie spod obowiązujących limitów osób zaszczepionych przeciw Covid-19 w sklepach funkcjonujących samodzielnie oraz zlokalizowanych w galeriach.

Jak podało PRCH, najwięcej klientów, w porównaniu z danymi sprzed pandemii, w analizowanym okresie zaobserwowano w centralnej i północno-zachodniej części kraju. Różnice pomiędzy poszczególnymi regionami są minimalne, nie przekraczają 4 punktów procentowych.

Ruch w centrach handlowych jest mierzony w czasie rzeczywistym za pomocą specjalnych kamer z dokładnością do 98 proc. Z danych PRCH wynika, że liderem odbudowy odwiedzalności od początku pandemii są średniej wielkości nieruchomości (20-39 tys. m kw. GLA – gross leasable area, powierzchnia najmu brutto – PAP). W czerwcu osiągnęły o 11 punktów procentowych wyższe wyniki niż galerie o największej powierzchni (powyżej 60 tys. m kw. GLA) w zestawieniu z danymi za 2019 rok.

PRCH Daily Footfall Index to wskaźnik ukazujący odwiedzalność w obiektach handlowych w ujęciu dziennym. Projekt powołany do życia w wyniku kryzysu na rynku nieruchomości handlowych wywołanego przez pandemię Covid-19. Gromadzone dane pochodzą z 110 obiektów o łącznej powierzchni powyżej 4 mln m kw. GLA, stanowiącej ponad 32 proc. rynku centrów handlowych w Polsce.

Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług.

Wybrane dla Ciebie

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez iPolska24, Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz Zaufanych Partnerów WP (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody iPolska24, Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz Zaufani Partnerzy WP będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych iPolska24 może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz Zaufanych Partnerów WP są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz Zaufani Partnerzy WP mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz Zaufani Partnerzy WP również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes iPolska24, Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce WP, z których WP może przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów IAB i Zaufanych Partnerów WP z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności iPolska24.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności iPolska24.