PolskaJakie zaufanie deklarują Polacy wobec firm rodzinnych, a jakie wobec księdza?

Jakie zaufanie deklarują Polacy wobec firm rodzinnych, a jakie wobec księdza?

Jak pokazują wyniki raportu “Polacy o firmach rodzinnych IV. Firmy zbudowane na zaufaniu”, badani bardziej ufają firmom rodzinnym niż urzędnikom, dziennikarzom, a nawet księżom. Rodzinny charakter firmy ma też dla Polaków coraz większe znaczenie.

Jakie zaufanie deklarują Polacy wobec firm rodzinnych, a jakie wobec księdza?

Fundacja Firmy Rodzinne, której partneruje firma doradcza Grant Thornton, przeprowadziła badanie “Polacy o firmach rodzinnych IV. Firmy zbudowane na zaufaniu”. Eksperci chcieli w ten sposób zbadać poziom zaufania do poszczególnych zawodów.

Najwięcej pozytywnych odpwiedzi zebrał przedsiębiorca prowadzący rodzinną firmę. Ponad połowa ankietowanych (51,3%) to właśnie na niego wskazała jako zawód, którego darzy największym zaufaniem. Jest to wynik dwukrotnie wyższy niż wynik wobec księdza (25,2%), czy bankiera (23,6%).

“Wyjątkowo zaskakujące jest to, że więcej Polaków ufa przedsiębiorcom niż urzędnikom państwowym, bankierom, czy nawet księżom i dziennikarzom. Widzimy więc, że prawdziwie uczciwa postawa przedsiębiorców, a także ich działalność społeczna w regionach przekłada się na otwartą postawę społeczeństwa wobec nich” – przekazuje w raporcie prezes Fundacji Firmy Rodzinne, Katarzyna Gierczak-Grupińska. 

Jak tłumaczy dalej prezes fundacji, Polacy nie zwracają więc tylko uwagi na to, co kupują, ale także na to, od kogo to kupują. Jest więc prawdopodobieństwo, że chętniej udzielamy rekomendacji produktom i usługom, które pochodzą od firm rodzinnych. Także sklep z rodzinnymi tradycjami ma być dla Polaków solidnym argumentem przy rekomendacjach danego miejsca.

A jak często Polacy rzeczywiście polecają produkty czy usługi, z których są zadowoleni? 97% Polaków twierdzi, że poleca je dalej, a połowa uważa, że robi to zawsze. Tutaj także potwierdziła się teza, że rodzinny charakter firmy zwiększa szanse na rekomendacje. Jak pokazują wyniki badań, to kobiety częściej stosują polecenia, natomiast mężczyźni zwracają większą uwagę na charakter producenta.

“Fakt, że sklep jest prowadzony przez rodzinę jest istotną zachętą do częstszych zakupów w takim miejscu. Z takim stwierdzeniem zgadza się bezwarunkowo 47,9 proc. Polaków, a negatywnie odnosi się do niego zaledwie 13 proc. Jest to dodatkowa zachęta bardziej dla młodych osób niż starszych” – napisano w raporcie. 

W raporcie podano też, że 38% Polaków prawdopodobnie wybierze droższy z dwóch zaprezentowanych produktów, jeśli ten droższy będzie pochodzić od firmy z rodzinnymi tradycjami. Dane wskazują też, że Polacy coraz większą wagę przykładają do rodzinnych interesów i są nawet w stanie dopłacić 5-10% wartości produktu i zakupić go od rodzinnej firmy. Na taką możliwość wskazało 49,7% ankietowanych.

Źródło: www.kurier.pap.pl

  

Wybrane dla Ciebie