ŚwiatElon Musk grozi pozwem Microsoftowi za wykorzystanie danych z Twittera – walka o prywatność użytkowników w sieci

Elon Musk grozi pozwem Microsoftowi za wykorzystanie danych z Twittera – walka o prywatność użytkowników w sieci

Elon Musk grozi pozwem Microsoftowi za wykorzystanie danych z jego firmy mediów społecznościowych bez pozwolenia

Elon Musk grozi pozwem Microsoftowi za wykorzystanie danych z Twittera – walka o prywatność użytkowników w sieci

W odpowiedzi na plan Microsoftu usunięcia Twittera z korporacyjnej platformy reklamowej, szef Twittera napisał na Twitterze, że Microsoft trenował nielegalnie, korzystając z danych z Twittera, i jest czas na pozew. Jednakże, nie przedstawił dalszych szczegółów ani dowodów na poparcie swojego twierdzenia.

Microsoft odmówił komentarza na temat zarzutów wobec firmy. Wcześniej firma ogłosiła, że jej platforma reklamowa przestanie obsługiwać Twittera od wtorku, 25 kwietnia. W rezultacie kupujący reklamy nie będą mogli uzyskać dostępu do swoich kont na Twitterze za pośrednictwem narzędzia do zarządzania społecznościami firmy Microsoft.

W osobnym tweecie, Elon Musk powiedział, że jest otwarty na pomysły, ale okradanie bazy danych Twittera, demonetyzacja jej, a następnie sprzedawanie danych innym nie jest rozwiązaniem.

W lutym Twitter zaczął pobierać opłaty za dane, które gromadzi od setek milionów użytkowników, z podstawowym planem zaczynającym się od 100 USD miesięcznie. Dane pozwalają użytkownikom zarządzać i śledzić każdy aspekt ich obecności w mediach społecznościowych.

Od czasu zakupu Twittera za 44 miliardy dolarów w październiku, Elon Musk zmniejszył liczbę pracowników o około 80% i zaczął zwiększać finanse firmy poprzez środki, w tym pobieranie opłat od użytkowników za weryfikację niebieskiego kleszcza. W ostatnich miesiącach duże firmy, w tym producent iPhone’a Apple, podobno wstrzymały reklamy na platformie z powodu obaw o sposób moderacji treści w witrynie.

W listopadzie, Elon Musk powiedział, że Twitter odnotował ogromny spadek przychodów i obwinił aktywistów za wywieranie presji na reklamodawców. Rozmawiając z BBC w zeszłym tygodniu, powiedział, że Twitterowi zostało tylko kilka miesięcy życia, kiedy przejął kontrolę. Powiedział też, że prawie wszyscy reklamodawcy wrócili lub zapowiedzieli, że wrócą na Twitterze. Pan Musk dodał, że Twitter może być rentowny do drugiego kwartału 2023 roku i byłby skłonny sprzedać firmę, gdyby pojawiła się odpowiednia osoba.

Wybrane dla Ciebie