Były redaktor naczelny “Newsweeka” w Polsce oskarżony o reklamowanie alkoholu – grozi mu kara grzywny.
Były redaktor naczelny magazynu „Newsweek” w Polsce, Tomasz L., stawił się w Prokuraturze Rejonowej Warszawa Mokotów w związku z zarzutem reklamowania napojów alkoholowych.
Jak wynika z informacji przekazanych przez rzeczniczkę Prokuratury Okręgowej w Warszawie, prokurator Aleksandrę Skrzyniarz, L. miał złamać przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i o przeciwdziałaniu alkoholizmowi poprzez promowanie alkoholu w dodatku do tygodnika „Newsweek”.
Według prokuratury, reklama zawierała znak graficzny producenta, nazwę marki, ceny produktów oraz odnośniki do stron internetowych, na których można było nabyć alkohol. Tomasz L. nie przyznał się do zarzutów, złożył jednak wyjaśnienia, które objęte są tajemnicą postępowania.
Jeśli zostanie uznany za winnego, byłemu redaktorowi naczelnemu „Newsweeka” grozi kara grzywny w wysokości od 10 tysięcy złotych. To nie pierwszy taki przypadek w Polsce – niedawno podobne zarzuty usłyszeli Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot, którzy mieli reklamować alkohol w internecie. W ich przypadku grozi im kara pół miliona złotych.
Reklamowanie alkoholu w Polsce jest surowo regulowane prawem. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi określa, że reklamy napojów alkoholowych nie mogą zawierać treści, które zachęcają do ich spożywania, ani też nie mogą kierować się do osób, które nie ukończyły 18 roku życia. Reklamy muszą być oznakowane odpowiednim znakiem ostrzegawczym oraz zawierać informację o szkodliwym wpływie alkoholu na zdrowie.