ŁódźPociągi maja jeździć po nich z prędkościami do 250 km/h,ruszyła przebudowa mostów i wiaduktów.

Pociągi maja jeździć po nich z prędkościami do 250 km/h,ruszyła przebudowa mostów i wiaduktów.

Na Centralnej Magistrali Kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły przebudowę mostów i wiaduktów między Opocznem Południowym a Pilichowicami w woj. łódzkim. To kolejny etap przygotowania magistrali do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km na godz.

Pociągi maja jeździć po nich z prędkościami do 250 km/h,ruszyła przebudowa mostów i wiaduktów.

Poinformowało o tym w piątek PAP biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK). W komunikacie przesłanym redakcji zwrócono uwagę, że na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK), łączącej Warszawę m.in. z Krakowem i Katowicami, postępuje modernizacja wiaduktów kolejowych w Budkowie, Stawowicach i Solcu. Przebudowa obejmuje dwa mosty nad Opocznianką.

“Wykonawca demontuje dotychczasowe konstrukcje i przygotowuje teren do kolejnych prac. Roboty prowadzone są w granicach jednego toru. Obok, drugim torem kursują pociągi. Efektem inwestycji będzie przystosowanie obiektów do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością do 250 km na godz.” – napisano.

Jak wyjaśniono, prace obejmują modernizację 21 obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Południe – Pilichowice w województwie łódzkim. Poza wiaduktami i mostami, wymienione zostaną konstrukcje 15 przepustów.

Zwrócono uwagę, że niektóre prace przy wiaduktach, ze względu na zakres i dla bezpieczeństwa podróżujących samochodami, wymagają zmian w organizacji ruchu drogowego. W poniedziałek 22 marca planowane jest rozpoczęcie ok. tygodniowego zamknięcia ruchu pod wiaduktem w Solcu na drodze krajowej nr 74. Kierowcy są informowani o objazdach wyznaczonych trasą Żarnów – Opoczno – Sulejów.

Służby prasowe PKP PLK przypominają, że inwestycja “Modernizacja 21 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Płd. – Pilichowice” jest realizowana w ramach większego projektu “Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Intop Warszawa oraz Sarinż. Wartość umowy to 44,7 mln zł netto. Prace budowlane zaplanowano na lata 2021-2022. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych.

autor: Jacek Walczak

Wybrane dla Ciebie