Kraków625 tys. zł z Kraków Business Run – na pomoc dla niepełnosprawnych

625 tys. zł z Kraków Business Run – na pomoc dla niepełnosprawnych

Około 625 tys. zł – to dochód z ósmej edycji biegu charytatywnego Kraków Business Run, który w niedzielę odbył się w dawnej stolicy Polski. Środki pozyskane z akcji trafią na pomoc dla co najmniej 22 osób z niepełnosprawnościami.

625 tys. zł z Kraków Business Run – na pomoc dla niepełnosprawnych

W ósmym biegu uczestniczyło prawie 7,1 tys. osób – pracowników firm i instytucji. Trasa liczyła 3,8 km, wiodła z Rynku Głównego, wzdłuż Plant, wokół Wawelu i kończyła się w miejscu startu – na Rynku.

Jak poinformowała PAP Angelika Lis, kierownik PR Fundacji Poland Business Run, z opłat startowych wpłaconych przez biegaczy zebrano ponad 554 tys. zł. Oprócz tego, każdy chętny mógł wpłacić dowolną kwotę w zbiórce “Pomagaj Bardziej” – w tym roku w ten sposób na konto fundacji wpłynęło prawie 71 tys. zł.

Łączny dochód z opłat startowych i towarzyszącej akcji zbiórce “Pomagaj Bardziej” to w Krakowie ok. 625 tys. zł. W Małopolsce środki te pomogą w leczeniu (rehabilitacja, zakup sprzętu medycznego) co najmniej 22 osób z niepełnosprawnościami.

Kraków Business Run jest częścią ogólnopolskiej akcji Poland Business Run, w ramach której w niedzielę biegi charytatywne odbyły się równocześnie w 10 miastach. Akcja w Krakowie cieszy się jednak największą popularnością, ponieważ to tu narodził się pomysł na jej organizację.

Oprócz Krakowa biegi odbyły się w: Poznaniu, Katowicach, Łodzi, Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Lublinie, Rzeszowie oraz Szczyrku. Udział w tych biegach zadeklarowało ponad 29 tys. osób.

W całej Polsce dochód z tegorocznego biegu wyniósł prawie 2,3 mln zł – ponad 2,1 mln zł z opłat startowych za bieg i ponad 148,5 tys. zł ze zbiórki “Pomagam Bardziej”.

Charytatywny bieg biznesowy ma formę sztafety. W skład każdej ze sztafet wchodzi pięć osób, z których każda ma do przebiegnięcia 3,8 km. Udział w zawodach biorą przede wszystkim zgłoszone przez firmy drużyny składające się z ich pracowników, ale są także reprezentanci instytucji kultury, samorządów i uczelni.

Firmy rywalizują nie tylko pod względem czasu, w którym ich drużyny ukończą sztafetę, lecz także pod względem kwot wpłacanych do fundacji. Pieniądze pochodzą z opłat startowych uczestników, dobrowolnych wpłat dokonywanych w towarzyszącej biegom akcji “Pomagam Bardziej”, a także z bezpośredniego wsparcia finansowego od sponsorów biegów.

Dzięki poprzednim siedmiu edycjom akcji pomoc trafiła do ok. 450 osób w całej Polsce.(PAP)

Wybrane dla Ciebie