Nowe spojrzenie na pokolenie Z w pracy

Pokolenie Z, urodzone między połową lat 90. a początkiem 2010, coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku pracy. Pracodawcy dostrzegają w nim szansę na wzbogacenie organizacji, wprowadzając nowe spojrzenie na rynek i dostosowując się do zmieniających się oczekiwań konsumentów.

Generacja Z, nazywana również pokoleniem „connected” ze względu na swoje przywiązanie do technologii, kładzie duży nacisk na szacunek dla różnorodności oraz otwartość na odmienne opinie. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez PARP Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw. To nowe podejście okazuje się być kluczowe nie tylko dla zbudowania pozytywnych relacji w pracy, ale również dla zatrzymania talentów.

Jak zauważa Klara Galińska, globalna specjalistka ds. Employer Brandingu w Brown-Forman: „Integrujące środowisko pracy oparte na szacunku, zaufaniu i współpracy zwiększa naszą zdolność do edukacji i lepszego zrozumienia siebie nawzajem”.

Różnorodność pracowników odzwierciedla różnorodność naszego społeczeństwa, w tym klientów i konsumentów. Globalna struktura Brown-Forman sprawia, że większość z nas na co dzień współpracuje z pracownikami z całego świata. Dlatego integrujące środowisko pracy oparte na wzajemnym szacunku, zaufaniu, otwartej komunikacji i współpracy, zwiększa naszą zdolność do edukacji i pozwala na lepsze zrozumienie siebie nawzajem dodaje Klara Galińska.

Co więcej, badania wskazują, że pokolenie Z docenia elastyczność pracy, szczególnie w zakresie możliwości pracy zdalnej, co według 82% młodych pracowników powinno stać się standardem. Jak podkreśla Julia Ongirska z Brown-Forman Polska, młodzi pracownicy są doskonale przygotowani technologicznie: „Rozumiemy, że nowa technologia nie dla każdego jest intuicyjna, dlatego naszym celem jest prezentowanie innowacji i narzędzi, które zoptymalizują pracę”.

Pokolenie Z przyciąga uwagę także swoim zaangażowaniem w kwestie zrównoważonego rozwoju. Wartości ekologiczne i społeczne stają się dla nich równie ważne, jak tradycyjne wskaźniki ekonomiczne. Według Doroty Pałysiewicz, HR Director Brown-Forman Polska, umiejętność komunikacji z różnorodnymi interesariuszami oraz promowanie odpowiedzialnych praktyk biznesowych są kluczowe dla firm, które chcą osiągnąć długoterminowy sukces.

Integracja pokolenia Z w firmie to nie tylko wyzwanie, ale i szansa na rozwój. Młodzi ludzie wnoszą nowe pomysły, innowacje oraz świeże spojrzenie na organizację, co może okazać się kluczem do sukcesu w zmieniającym się otoczeniu biznesowym.