Krzysztof Dostatni został nowym prezesem spółki MPK Poznań.

Zgodnie z wcześniejszą decyzją Rady Nadzorczej, rozpoczęła się kadencja Zarządu na lata 2021-2025: poza Krzysztofem Dostatnim, w skład władz MPK Poznań weszli Jerzy Zalwowski – Wiceprezes Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych oraz Marek Grzybowski – Wiceprezes Zarządu ds. Technicznych.

Rada Nadzorcza powołała nowy Zarząd spółki jednomyślnie, na posiedzeniu w dniu 26 kwietnia 2021 roku, o czym informowaliśmy. Już wówczas podano, że uchwały wejdą w życie w lipcu 2021 roku, w następnym dniu po zakończeniu posiedzenia zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników. Tak się właśnie stało.

Wojciech Tulibacki, już były prezes Zarządu spółki, pożegnał się z pracownikami i współpracownikami. W MPK Poznań przepracował 44 lata, przez 23 lata zarządzał firmą. W ostatnim dniu na stanowisku wręczył prezydentowi Poznania Jackowi Jaśkowiakowi „Złotą Wajchę”.

– To moje ostatnie służbowe zadanie na stanowisku prezesa MPK Poznań. W ubiegłym roku Kapituła przyznała prezydentowi to wyróżnienie za pomoc i prezentowanie osiągnięć spółki. Z uwagi na pandemię nie było możliwości wręczyć tej statuetki wcześniej – mówił Wojciech Tulibacki. Dodał także: – Pozostawiam MPK Poznań w dobrych rękach. Jestem przekonany, że ambitny i profesjonalny zespół, z którym miałem zaszczyt pracować, poradzi sobie z wyzwaniami, jakie przyniosą kolejne lata.

– Dziękuję za wyróżnienie, otrzymać je z rąk takiego fachowca to prawdziwy zaszczyt – mówił Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Dzięki Wojciechowi Tulibackiemu poznańskie MPK stało się spółką, z której przykład biorą inni przewoźnicy. Możemy być z tego dumni. Jestem pewny, że pod nowymi rządami MPK będzie nadal zapewniać wszystkim poznaniankom i poznaniakom transport publiczny na najwyższym poziomie.

Stery w MPK Poznań przejął teraz Krzysztof Dostatni. Jak sam podkreśla, komunikacja miejska to nie tylko jego praca, ale i hobby.

Nowy prezes rozpoczął pracę w MPK Poznań w 2001 roku i przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej. Pracował w dziale Inżynierii Ruchu, a następnie w Nadzorze Ruchu, którego został kierownikiem. Od maja 2020 roku, jako wiceprezes ds. operacyjnych, odpowiadał za sprawną pracę całego pionu mającego bezpośredni wpływ na funkcjonowanie komunikacji, a zatem zarówno za przewozy tramwajowe i autobusowe, jak i inżynierię ruchu czy nadzór ruchu. Sam również posiada uprawnienia do prowadzenia tramwaju.