Nowe stawki za bilety komunikacji miejskiej

Potanieją długoterminowe bilety komunikacji miejskiej w Olsztynie, zaś jednorazowe będą droższe. Olsztyńscy radni zdecydowali w środę m.in. o zmianach cen przejazdówek. Nowe rozwiązania wejdą w życie 1 marca. Obniżone zostaną ceny biletów rocznych – od marca będzie to 880 zł w taryfie normalnej i 440 zł w taryfie ulgowej. Bez zmian pozostają ceny biletów miesięcznych, […]

Potanieją długoterminowe bilety komunikacji miejskiej w Olsztynie, zaś jednorazowe będą droższe. Olsztyńscy radni zdecydowali w środę m.in. o zmianach cen przejazdówek. Nowe rozwiązania wejdą w życie 1 marca.

Obniżone zostaną ceny biletów rocznych – od marca będzie to 880 zł w taryfie normalnej i 440 zł w taryfie ulgowej. Bez zmian pozostają ceny biletów miesięcznych, 30-dniowych, trzymiesięcznych oraz Biletu Dużej Rodziny. Do tej pory bilet roczny w taryfie normalnej kosztował 960 zł i ulgowej 480zł (za 12 miesięcy kalendarzowych).

 

“Takie działanie ma spowodować, że osoby korzystające regularnie z komunikacji miejskiej nie odczują skutków zmian w opłatach za przejazdy. Natomiast pasażerowie, którzy zdecydują się kupić bilety roczne, zapłacą finalnie nawet mniej o koszt jednego miesiąca w skali całego roku” – poinformował dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu, Marcin Szwarc.

 

Zdrożeją ceny biletów jednorazowych i krótkookresowych: 30-, 45- i 90-minutowego oraz 24-godzinnego i trzydobowego. Od 1 marca stawka za bilet jednoliniowy oraz 30-minutowy będzie wynosić 3,40 zł. Do tej pory bilet kosztował 3 zł.

 

Jak przekonuje urząd miasta, cena 3,40 zł jest porównywalna z tą, jaką płacą podróżni w Kielcach, a niższa niż np. w Rzeszowie, Gdyni, Lublinie czy Białymstoku.

 

Wprowadzona zostanie także odpłatność na liniach obsługujących uroczystości odpustowe w Bazylice Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Gietrzwałdzie. Stawka to dwukrotność ceny biletu jednoliniowego.

 

“Zależy nam na utrzymaniu wysokiej jakości usług. Musimy jednocześnie równoważyć koszt funkcjonowania publicznego transportu, szczególnie w obliczu pandemii koronawirusa” – wskazał dyr. Szwarc. Dlatego w pierwszej połowie roku wprowadzone zostaną korekty w funkcjonowaniu linii obsługujących kampus uniwersytecki w Kortowie. Natomiast w drugiej połowie roku lub od września – w zależności od sytuacji epidemicznej – wróciłaby oferta zbliżona do tej sprzed pandemii. 

 

autor: Agnieszka Libudzka